SILVIA MARCHIG
Plesna umjetnica, izvođačica i plesni pedagog, umjetnička voditeljica Kik Melone.
Rođena u Rijeci 1975. godine. Živi i radi u Zagrebu.
Klasično obrazovana za plesačicu kroz Baletni studio HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, Palucca Schule u Dresdenu i Akademie des Tanzes u Mannheimu. Nakon plesačkih angažmana u Hrvatskoj i Njemačkoj (Baletni ansambl HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, Desperate Figures Dance Theater Mainz), od 2002. upušta se u prve autorske eksperimente.
Slijedeći svoje umjetničke interese, ispituje medij plesa i izvedbenost tijela u realnom prostoru i vremenu i djeluje u području granice plesa i ostalih izvedbenih umjetnosti, kao što su gluma i performans, kroz autorske suradnje unutar Kik Melone projekta, kao i suradnje s raznim autorima i skupinama na hrvatskoj sceni (Trafik, IMRC, Marmot, Marina Petković Liker i Četveroruka).
Nastavnica je klasičnog baleta u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici.
IGOR HOFBAUER
Igor Hofbauer (Zagreb, 1974.), studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, nakon čega se posvećuje ilustraciji i dizajnu.
Zahvaljujući velikom utjecaju na vizualni identitet klupske scene Zagreba poznat je među fanovima alternativne glazbe. Najpoznatiji je po više od stotinu plakata za zagrebački klub Močvara, brojne klubove i bendove diljem Europe i SAD-a, kao i preko dvadeset omota albuma hrvatskih i inozemnih bendova. Radovi su mu objavljeni u knjizi The Art of Modern Rock (P. Gruschkin i D. King, 2004), zbirci najboljih rock plakata u posljednjih 50 godina.
Stil njegovih plakata i stripova jasno je prepoznatljiva kombinacija klasičnih američkih stripova, film noir stila, pop arta, njemačkog ekspresionizma i ruskog konstruktivizma, lucidno povezana rukom majstorskog crtača.
U posljednjih desetak godina posvećuje se stripu. Inspiraciju nalazi u Novom Zagrebu u kojem živi, kao i glazbi i filmovima koji su na njega imali jak utjecaj. Njegov prvi strip Prison Stories izdan je u Zagrebu 2007., (izdavači Otompotom, Zagreb i Chili Com Carne, Portugal), a 2009. izdaje knjigu skica Firma (izdavači Turbo Comix Beograd / Pariz i Kik Melone). Surađivao je s hrvatskim piscem Edom Popovićem na nekoliko ilustriranih knjiga, izdanih u Hrvatskoj i Njemačkoj.
Tijekom rezidencije Studio Azil započeo je rad na stripu Mister Morgen, izdanom u Francuskoj (L’Association, 2016) i u Kanadi (Conundrum, 2017).
Umjetnik u rezidenciji Q21 u Museum Quartier-u u Beču 2015., rezultat čega je strip Inspektor Gurtel izdan 2016.
Potpisuje scenografije za brojne kazališne projekte i televiziju, između ostalih popularnu teen emisiju Briljanteen kao i mnoge stripove i ilustracije za domaće i strane novine.
Radovi Igora Hofbauera izlagani su na brojnim samostalnim i skupnim izložbama diljem Europe i SAD-a.
MILA ČULJAK
Majka, radnica u kulturi i obrazovanju. Specijalizirala se u lip sync tehnici.
Autorica, izvođačica i suradnica u projektima za TRAFIK Tranzicijsko-fikcijsko kazalište, kooautorsku inicijativu OOUR, DB Indoš – House of Extreme Music, plesni projekt llinkt!, Prostor+, kazališna radionica Malik, Kik Melone, HNK Ivana pl. Zajca.
Jedna je od pokretača edukacije u suvremenom plesu i inkluzivne plesne scene za osobe s dječjom i cerebralnom paralizom u Rijeci.
Sudjelovala na nekim od festivala kao što su Biennial of emerging artists, Biennial of young artists from Europe and Mediterranean, Tjedan suvremenog plesa, Platforma.hr, Riječke ljetne noći, WARP pogon Zagreb, OP-art festival, Crna ovca, Singapore Fringe Festival, TheatreszeneEuropa.
Debitirala u nagrađivanom dokumentarnom filmu Marijine redateljice Željke Sukove.
Godinama surađuje s glazbenikom Adamom Semijalcem (Bebè na Volè), a kroz to je između ostalog, nastao soundtrack album za izvedbu Heroine s kojeg su dvije pjesme uvrštene na kompilaciju Strašni Riječani.
Kao plesna pedagoginja djeluje kroz Prostor +, EkS scenu i kao učiteljica suvremenog plesa i voditeljica Osnovne škole za klasični balet i suvremeni ples pri OŠ Vežica u Rijeci.
Aktivno i solidarno sudjeluje u radu Udruge za sindrom Down – Rijeka 21.
Vjeruje u cjeloživotno učenje.
SAŠA FISTRIĆ
Saša Fistrić, oblikovatelj svjetla, rođen u Zagrebu 28.06.1973. Nakon školovanja u Građevinskoj tehničkoj školi počeo raditi na Histrionskom ljetu i u Zagrebačkom kazalištu mladih u odjelu rasvjete gdje se dodatno educirao te tijekom 10 godina rada obavljao poslove majstora rasvjete i oblikovatelja svjetla. Od 2005. godine radio u Zagrebačkom kazalištu lutaka surađujući s brojnim redateljima i oblikovateljima svjetla te nakon toga prelazi u Kulturni centar Travno gdje je radio kao zamjenik tehničkog direktora, organizator i oblikovatelj rasvjete. Od 2016. godine ima status slobodnog umjetnika te surađuje s brojnim kazalištima, produkcijskim kućama i umjetničkim organizacijama. Tijekom 20 godina rada kao oblikovatelj svjetla surađivao je s brojnim redateljima (Joško Juvančić, Zlatko Vitez, Georgij Paro), koreografima i plesačima te stekao iskustvo rada na dramskim i plesnim predstavama. Samo neki od najznačajnijih koreografa s kojima je surađivao su: Laura Aris Alvarez, Roberto Olivan, Matija Ferlin, Silvia Marchig, Adrian Lutejin, Larisa Lipovac, Snježana Abramović Milković, Marija Ščekić, Tamara Curić, Maša Kolar, Rajko Pavlić, Nana Šojlev… Od 2004. godine surađuje s brojnim festivalima na poziciji tehničkog direktora (Zagreb Queer festival, Eurokaz, Perforacije, Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, Animafest, Festival Novog Crikusa, Animafest, Ekstravagantna tijela). Član je mreže scenskih tehničara i ULUPUH-a, te dobitnik brojnih priznanja.
(forografija: Matija Ferlin)
ANA FUCIJAŠ
Ana Fucijaš diplomirana je kostimografkinja i modna dizajnerica, kreatorica maski i oglavlja te vizažistica koja najradije svoje srce ostavlja u kazalištu jer smatra da je njena multifunkcionalnost tamo od najveće koristi.
Svojim je radom sudjelovala u autorskim timovima kazališnih i filmskih redatelja te koreografa od kojih je bitno spomenuti Sašu Božića i Kseniju Zec, Isabelle Schad, Vedrana Hleba, Sanju Tropp Fruhwald, Marinu Petković Liker, F. Lozića, Miroslava Terzića te Davjda.Hernandeza; dok je za Kik Melone ostvarila uspješnu suradnju na predstavi Ms Cat invited Ms Fox for tea and chit-chat one late afternoon last summer koja je nagrađena Nagradom Hrvatskog glumišta 2016. za najbolju predstavu u cjelini u području plesne umjetnosti.
Osim kazališne i filmske kostimografije, zanima je i ona u video produkciji.
MARKO GUTIĆ MIŽIMAKOV
Marko Gutić Mižimkov je vizualni umjetnik koji trenutno živi u Zagrebu gdje završava svoj MA na odsjeku za animirani film i nove medije pri Akademiji likovnih umjetnosti. Od prosinca 2014. bliski je suradnik Najbolje.
Autor je stranice koju upravo pregledavate.
ANA HORVAT
Ana Horvat je skladateljica u čijem se opusu nalaze akustičke i elektroakustičke skladbe, glazba za zvučne instalacije, film, plesne predstave i perfomanse. Koautorica je više umjetničkih instalacija i multimedijalnih radova. Zanima je spajanje različitih područja umjetnosti te umjetnosti i znanosti tako da od studentskih dana redovito surađuje s drugim umjetnicima, programerima, robotičarima, hakerima, elektroničarima, DIY i DIWO entuzijastima.
Formalno glazbeno obrazovanje stekla je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu završivši studij elektroničke kompozicije.
Aktivni je član zagrebačkog makerspace-a Radiona koji djeluje s ciljem povezivanja područja umjetnosti, znanosti i tehnologije.
BRUNO ISAKOVIĆ
Bruno Isaković (1981), plesni umjetnik, diplomirao je na akademiji Amsterdam School of the Arts 2009 godine. Članom je Studija za suvremeni ples od 2012. do 2015. Surađuje s brojnim koreografima i kazališnim autorima kao što su Francesco Scavetta, Ivana Muller, Irma Omerzo, Ana Vnučec, Jan Martens, Kainkolektiv, Silvia Marchig, Pavle Heidler, Aleksandra Janeva Imfeld, Ana-Maria Bogdanović, Katarina Pejović, Mia Zalukar.
Kao autor djeluje na području plesa, performansa i aktivizma. Recentni radovi uključuju Nečastive, raSkrivanja, Disclosures, Fade into, Odjednom odsasvuda, O lijepa o draga o slatka slobodo!, s kojima ostvaruje gostovanja u SAD-u, Japanu, Španjolskoj, Engleskoj, Peruu, Koreji, Filipinima, Hong Kongu, Brazilu, Australiji, Južnoj Koreji, Mađarskoj, Italiji, Irskoj te diljem Hrvatske.
Predaje plesne i istraživačke radionice u Hrvatskoj i inozemstvu te je gostujući predavač na Sveučilištu izvedbenih umjetnosti Bilgi u Istanbulu, na Plesnom odsjeku Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, TSEKH School u Moskvi, Instituto de Artes Mauricio Kagel u Buenos Airesu i plesnom centru Dance Ireland u Dublinu.
Isaković je umjetnički direktor Sounded Bodies festivala te voditelj programa plesnih rezidencija u okviru festivala Perforacije.
DARKO JAPELJ
OLIVER JULARIĆ
UMBERTO LANCIA
Umberto Lancia izučava zaigranost i tjelesno-kinestetičku inteligenciju kao plesač, izvođač, koreograf, pisac, pedagog suvremene plesne umjetnosti i kao klaun od davne 1989. godine kad je napravio svoju prvu kraću koreografiju. Njegov umjetnički iskaz najčešće proizlazi iz umjetničke suradnje s drugim umjetnicima, znanstvenicima, ljudima drugih vještina i/ili neposredno s publikom, kako primjerice u projektu Horror Vacui. Trenutačno živi između Zagreba i Ljubljane. Govori sedam jezika. Voli jesti.
JOSIP MARŠIĆ
Josip Maršić, skladatelj i instrumentalist iz Opatije. Djeluje u radu brojnih glazbenih sastava, između ostalih PorkoDio, Regoč, Very Expensive Porno Movie, Let3, Marinada, Gori Ussi Winnetou.
Kao autor, koautor i izvođač glazbe u plesnim i kazališnim predstavama surađivao je s brojnim koreografima (Iva Nerina Sibila, Andreja Rauch, Žak Valenta, Senka Baruška, Mila Čuljak, Kate Foley), redateljima (Ivica Buljan, Dora Ruždjak Podolski, Renata Carola Gatica, Ana Tomović, Igor Vuk Torbica), teatrom Trafik, dječjom kazališnom radionicom Malik, Prostorom Plus, Kik Meloneom, Drugim Morem te u filmskim projektima udruge Ukus i Filmaktiva.
Autor je brojnih audio instalacija i namjenske glazbe za performanse, kratke filmove, art revije, video instalacije. U suradnji sa Zoranom Medvedom autorski djeluje pod imenom JMZM.
Hana Lukas Midžić
Hana Lukas Midžić (Split, 1980.) samostalna je umjetnica koja svoje polje interesa u umjetnosti gradi u širinu: u kiparstvu, ilustriranju knjiga i stvaralaštvu za djecu, interdisciplinarnim i performativnim formama i radioničkim formatima. Često je priziva i kazalište kao prostor za improvizaciju pri čemu koristi priču, likovnost, pokret i glazbu. I dalje voli čarobnu vezu ruke i materijala. Još uvijek ponekad ustukne pred praznim papirom…
Diplomirala je kiparstvo u klasi profesora Šime Vulasa na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Živi i radi u Zagrebu.
SABINA MIKELĆ
Sabina Mikelić (1981.) je vizualna i multimedijska umjetnica. Radi na višestrukim razinama spajajući medije: od klasičnog crtanja, fotografija, instalacija, videa do dokumentiranja predstava i filma.
Njezin rad se doživljava intimnim, jakim i profinjenim, a bavi se pitanjima identiteta, intimnosti, povijesti, sistema vjere, religije i psihologije, sa snažnim osjećajem samo-istraživanja i samo-propitivanja.
Počinje izlagati 2002. i do sada je sudjelovala na mnogim nacionalnim i međunarodnim izložbama (uključujući T-com MSU, Zagreb, Transform, Sofia, VIG-SPECIAL INVITATION, Zagreb), prikazivanjima filmova (Dani hrvatskog filma, Liburnia Film Festival / Nagrada za najbolji regionalni film 2014., Etnofilm Rovinj / Nagrada za posebni doprinos etnografskom filmu 2013.)
Njezin najnoviji eksperimentalni film nastao kroz Produkcijsku kuću Restart, dobitnik je nagrade za najbolju prezentaciju filma na radionici u Balkanskom dokumentarnom centru u Prizrenu (Kosovo) tijekom Dokufesta 2015.
“U svom radu, često počinjem iz vlastitog iskustva, a radovi su uglavnom interpolacije i nastaju iz mog života, odnosno njegovih transformirajućih trenutaka.”
Dosadašnja edukacija uključuje: BA modnog dizajna, Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb, BA na Grafičkom odsjeku na Akademiji likovnih umjetnosti, Zagreb, MA animiranog filma i novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti, Zagreb, Škola dokumentarnog filma, Restart, Zagreb (2013).
Trenutačno studira na nizozemskoj filmskoj akademiji – Nederlandse Filmacademie na M. A. programu Umjetničkog istraživanja kroz i u filmu.
ANDREJ MIRČEV
pavleheidler
Od tinejđerskih dana pavleheidler izvodi, proučava, piše, i predaje; tretira svaku priliku za rad kao priliku da nastavi proučavati pojam performativnosti i pojam uspjeha u komunikaciji. Njegova preferirana metoda sudjelovanja je suradnja, koja se smatra danom, životnom činjenicom – bilješka : ljudi su društvene životinje. Suradnji pristupa ne kao pokušaju da se održi „ravan nehijerarhičan” odnos, nego da se afirmira „odnos moći kao neizbježno-prisutan, ali društveno-osjetljiv i tekuć odnos.” Vrijeme je, također, element koji se kao takav uzima u obzir. Želja postoji za ulaganje u dugoročne odnose i tretiranje nesporazuma kao jednim od načina sporazumijevanja.
pavleheidler je diplomirao s Performing Arts Research and Training Studios u 2012. godini te je obranio MFA iz Koreografije specijalizacija Performans na Dans och Cirkushögskolan u 2015. godini. U posljednjih nekoliko godina surađuje s koreografkinjom Cristinom Caprioli (CCAP) i Madeleine Lindh, Anjom Arnquist, Louise Permig, Philipom Berlinom, Ulrikom Berg, Frédéricom Giesom, Sunnom i drugima; sa Silviom Marchig – Šeficom (KIK Melone), Sonjom Pregrad i Markom Gutić Mižimakovim; s The WELD Company; s Ilse Ghekiere; s Manon Santkin; s Mirom Mutkom; i s TOGETHER ALONE. TOGETHER ALONE stoji za promjenjiv i razvojni sporazum koji definira odnos između pavleheidler-a, Ilse Ghekiere, Mire Mutke, Samuela Drapera, Manon Santkin, Eleanor Campbell, Matilde Lidberg, Roos van Berkel; i drugih. U veljači 2016 paveleheidler je nagrađen stipendijom izdanom od strane organizacije SITE Sweden.
MARINA PETKOVIĆ LIKER
Marina Petković Liker (1980) kazališna je redateljica, prof. fonetike i dipl. komparatistica književnosti te poslijediplomantica doktorskog studija književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture. Zaposlena je kao docentica na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, na nastavi Scenskog govora. Režira predstave uglavnom autorskog karaktera, na nezavisnoj i institucionalnoj sceni u Hrvatskoj („Kuća na oštrici“, „Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE.“, „Soba za poglede“, „Adagio“, „Medeja“, „Prašnjavko“ i druge).
Bavi se umjetničkim i znanstvenim istraživanjem na području uzajamne povezanosti glasa i tijela, ženske geste i ženskog principa djelovanja u umjetnosti i životu, sinestezijskog kazališta, kazališne suigre i suodnosa različitih izvedbenih umjetnika.
Suosnivačica je Četveroruke, umjetničke organizacije za otvaranje novih polja kazališne komunikacije, unutar koje je organizirala nekoliko inovativnih događanja koji na specifičan način spajaju umjetnike i publiku (izvedbena konferencija, izvedbena dijeljenja, izvedbene večere i sl.) i pokrenula Čitanku – časopis za izvedbeno-teorijske razgovore.
SONJA PREGRAD
Sonja Pregrad je plesna autorica, izvođačica i pedagoginja. Magistrirala Solo/Dance/Authorship na berlinskom Universitaet der Kunste, a dodiplomski studij završila na ArtEZ u Arnhemu. Usavršavala se na SNDO, Amsterdam, CodARTs, Rotterdam, a plesno obrazovanje započinje u Školi Ane Maletić u Zagrebu. Živi i radi između Zagreba i Berlina.
Sonja se uvijek bavi (i)materijalnošću plesa i koreografijom odnosa. U njezinom radu ples je uvijek mišljen kao kontekstualizirana i relacijska gesta.
Autorica je solo radova, između ostalih O tijelo moje, da si barem tu, Karnevalski šator hrđa na večernjem povjetarcu, SOLO te suradnji Tamo vani i ovdje unutra s Anom Kreitmeyer, Pokret Mislim Okret i Indigo sa Zrinkom Šimičić Mihanović i Zrinkom Užbinec, Vrijednost je dinamički suvišak svake funkcije s Marjanom Krajač, Rearranging (and) the self-arranged s Nives Sertić, Transformability, SEQUEL FOR THE FUTURE / a dance in 2043 / a dance in 2044 s Willijem Pragerom, Already Made Theatre s Ninom Kurtelom i Igorom Korugom, kao i multimedijalne koreografije DOM sa sedam umjetnica. Radovi su joj prezentirani na brojnim festivalima te u kazalištima u Hrvatskoj i inozemstvu.
Kao izvođačica radila je s inozemnim i hrvatskim umjetnicima poput Meg Stuart, Borisa Charmatza, Sanje Iveković, Isabelle Schad, Frederica Giesa, Willija Dornera, Keren Levi, Irme Omerzo, Aleksandre Janeve, Željke Sančanin i drugih.
Od 2007. jedna je od su-osnivačica i organizatorica festivala IMPROSPEKCIJE, nagrađenom kolektivnom nagradom Udruge plesnih umjetnika Hrvatske. Od 2011. s Plesnim centrom TALA vodi međunarodni projekt – interaktivni plesni časopis TASK. Predaje pri SMASH/ROAR programima u Berlinu, Akademiji likovnih umjetnosti, Odsjeku za animirani film i nove medije, Zagreb te je položila nastupno predavanje na Odsjeku za ples Akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu. Sa Marinom Petković Liker od 2013. vodi umjetničku organizaciju za otvaranje novih polja kazališne komunikacije Četveroruka.
IVA NERINA SIBILA
IVA NERINA SIBILA (Zagreb, 1971.) plesna je umjetnica, edukatorica i publicistkinja.
Školovala se na Northern School of Contemporary Dance u Leedsu. Od 1995. djeluje
kontinuirano na hrvatskoj plesnoj sceni. U brojnim projektima radi na dostupnosti i
vidljivosti plesnih sadržaja, istraživanju emancipacijskih potencijala plesne edukacije
te pozicioniranju plesa u širem društvenom kontekstu. Osnivačica je i voditeljica
Inkluzivnog kolektiva za istraživanje pokreta – IMRC, izvedbenog i edukacijskog
projekta za plesače s invaliditetom i bez njega. Kao su-autorica i izvođačica
trenutačno surađuje s nagrađivanim umjetničkim organizacijama Kik Melone i
TRAFIK te kreira vlastite projekte.
Kao eudukatorica suvremeni ples i plesnu improvizaciju podučavala je na Školi za
klasični balet u Zagrebu, u Studentskom centru u Zagrebu, na Centru za ženske
studije u Zagrebu te brojnim samostalnim radionicama. Trenutačno radi u
pedagoškom timu Plesnog centra Tala i vanjska je suradnica Plesnog odsjeka
Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu..
Članica je uredništva časopisa za plesnu umjetnost Kretanja, kolumnistica
internetske stranice Plesnascena.hr, a tekstovi su joj objavljivani u brojnim
publikacijama u Hrvatskoj i inozemstvu uključujući vodeći europski plesni časopis
Tanz.
Žak Branko Valenta, 13. prosinca 1966. Umag, Hrvatska
Studirao ples, mimu, fizičko kazalište i euritmiju. Diplomirao na School of Physical theatre u Londonu i Eurythmeum Stuttgart. Usavršavao se kroz programe Mime school u Amsterdamu, SNDO Amsterdam, Moving Academy for Performing Arts u Berlinu i nizu radionica i rezidencija s domaćim i stranim umjetnicima. Djeluje kao plesač, performer, koreograf, redatelj i kazališni pedagog.
Član Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, Udruženja plesnih umjetnika Hrvatske, Europske federacije mime i Sekcije za izvedbene umjetnosti Goethenaum, Švicarska.
Suosnivač je, izvođač i autor unutar jedne od prvih nezavisnih kazališnih skupina u Republici Hrvatskoj TRAFIK iz Rijeke. S Trafikom gostuje širom svijeta. /www.trafik.hr/
Suosnivač Udruge za scensku umjetnost PROSTOR PLUS, Rijeka, koju umjetnički vodi od 2002. do 2009. i režira-koreografira brojne predstave te gostuje u zemlji i inozemstvu.
Osnivač i umjetnički voditelj PAP-a (Performing arts program) pri Muzeju za suvremenu umjetnost u Zagrebu u kojem djeluje kao pedagog i mentor te organizira autorsku platformu PAP-ova TIJELA.
Godine 2007. osnovao Žak Valenta Productions i realizirao sljedeće projekte u kojima se bavi temama umjetnosti i tabua: Vježbanje utopije, Dijagnoza umjetnost i Hermafroditi duše.
Dugogodišnji sudionik i suradnik Hrvatskog instituta za pokret i ples te inicijator i organizator Tjedna suvremenog plesa u Rijeci / 2006-2011 /.
Kao izvođač surađivao s između ostalih: Karina Holla Company, Griff theatre /NL/, Postheatre /D/, Plesni centar TALA, Exit teatar, HNK Ivana pl. Zajca, Plesni teatar Ljubljana, Companie de Opera Seca /B/, Avanty displey /UK/, Llinkt! plesni projekt, Kik Melone, Euritmijski ansambl IONA Zagreb.
Kontinuirano djeluje kao gostujući pedagog međunarodno (Ljubjlana, Beč, Berlin, Amsterdam) i unutar Hrvatske (Zagreb, Rijeka, Karlovac, Zadar).
Trenutno živi i radi u Zagrebu gdje redovito podučava fizičko kazalište u Muzeju za suvremenu umjetnost i pokret u zaprešićkom kazalištu za djecu i mlade.
JASEN VODENICA